Nieuws
Medicatie ophalen
Wilt u eraan denken als u medicatie komt ophalen om een tas mee te nemen. Dit in het belang van duurzaamheid.
Mijn medicijn is niet beschikbaar
Het ministerie van Volksgezondheid, welzijn en Sport zet zich samen met betrokken partijen in om medicijnen zo goed mogelijk beschikbaar te houden. toch kan het gebeuren dat uw vertrouwde medicijn tijdelijk niet leverbaar is.
Waarom zijn mijn vertrouwde medicijnen ( tijdelijk ) niet op voorraad?
Wereldwijde oorzaken
- Problemen met het maken van het medicijn
- Problemen om het medicijn te vervoeren naar Nederland
- Meer mensen dan verwacht hebben dit medicijn nodig
Oorzaken in Nederland
- Oorzaken die te maken hebben met de prijs van het medicijn
- Oorzaken die te maken hebben met de regels van de zorgverzekeraar
- Oorzaken die te maken hebben met regels van de overheid
Wat betekent dit?
Uw medicijn is niet of minder op voorraad. Dit kan soms voor vragen of stres zorgen. Uw apotheker en arts doen er alles aan om voor een goede ( tijdelijke) oplossinge te orgen die past bij uw situatie. Voorbeelden van dit soort ( tijdelijke) oplossingen zijn:
- Uw apotheker geeft u en anderen minder medicijnen meer per keer dan u bent gewend
- U krijgt uw vertrouwde medicijn, maar dan in een andere toedieningsvorm
- U krijgt hetzelfde medicijn van een ander merk met dezelfde werking als uw vertrouwde medicijn
- U krijgt uw vertrouwde medicijn met een andere sterkte. Hierdoor kan het aantal stuks dat u moet slikken anders zijn dan u bent gewend
- U apotheker besteld uw medicijn in een ander land, als dit mogelijk is
- U krijgt een ander medicijn. De werking van dit medicijn lijkt op de werking van uw vertrouwde medicijn
Wat kan ik zelf doen?
- bestel op tijd nieuwe medicatie, door op tijd uw medicijnen te bestellen en niet meer medicijnen te bestellen dan u nodig heeft, zullen medicijnen zoveel mogelijk beschikbaar zijn voor iedereen
MEDICATIE VIA DE WEBSITE BESTELLEN WERKT MOMENTEEL NIET
Op dit moment vrijdag 17 januari zijn we tot de ontdekking gekomen dat de formulieren die u kunt invullen op de website niet bij ons aankomen. Dit houdt in dat als u medicatie via de website bestelt wij daar geen bericht van ontvangen. Dit geld ook voor in en uitschrijfformulieren via de website. Het blijkt dat alle formulieren die u invult de afgelopen week van vrijdag 10 januari tot en met vandaag niet bij ons aankomt. De website is overgegaan naar een andere partij en er zijn een aantal dingen die hierdoor dus nog niet goed werken en wordt gekeken naar een snelle oplossing. Wilt u dus gewoon via de mail of receptenlijn u medicatie bestellen.
Medicatie bestellen
We willen u vragen om de medicatie te bestellen via de mail, praktijkinfo of receptenlijn. Maar het gemakkelijkst is via de site van mijngezondheid.net. Daar ziet u namelijk zelf ook welke medicatie u gebruikt en kunt u het zo aanvinken om te bestellen. U ontvangt dan ook altijd een mail te bevestiging van de bestelling. U kunt natuurlijk ook altijd nog de oude doosjes of medicatieoverzichten inleveren in de receptenbrievenbus. Op deze manier hebben de assistentes meer tijd voor u aan de balie om nieuwe medicatie uit te leggen. Alvast bedankt voor u medewerking
Worden u medicijnen en zorg vergoed?
We hebben een contract met bijna alle zorgverzekeringen. Dit jaar 2025 hebben we alleen geen contract met de Zorg en Zekerheid voor het apotheekdeel.
Dit houd in dat u wel gewoon bij ons in de praktijk gezien kan worden door de huisarts en dat deze kosten ook rechtstreeks gedeclareerd worden bij de verzekering. Maar als u medicatie voorgeschreven krijgt moet u deze bij ons aan de balie gelijk betalen en kunt u de factuur indienen bij Zorg en Zekerheid en krijgt deze daar dan nadat u de eigen bijdrage van 385 euro heeft opgemaakt gewoon vergoed.
Met alle andere zorgverzekeraars hebben we een contract
Uw zorgverzekeraar vergoedt de kosten van de meeste medicijnen en zorg vanuit uw basisverzekering.
De kosten kunnen ook onder uw eigen risico vallen. Soms is een eigen betaling verplicht. De zorgverzekeraar stuurt u dan een rekening.
Lees meer informatie hierover op apotheek.nl
Aanmelden nieuwe patiënten
We zijn in de afgelopen jaren flink gegroeid als praktijk. Gelukkig kunnen we nog wel steeds nieuwe patiënten aannemen. Alleen zijn we wel genoodzaakt om alleen nieuwe patiënten in te schrijven die in Wesepe, Broekland of kleine buurtgemeente eromheen liggen. Anders moeten wij straks ook een patiëntenstop invoeren en dat willen we voorkomen. Patiënten uit Olst ,Wijhe, Deventer en Raalte Kunnen niet bij ons in de praktijk ingeschreven worden.
Verbouwing
Eindelijk is het zover en is de verbouwing klaar. We zijn erg blij om jullie in onze nieuwe praktijk te ontvangen. De balie en apotheek bevinden zich achter de glazen schuifdeur, vanwege privacy graag 1 persoon tegelijkertijd bij de balie en de schuifdeur achter u sluiten. U bent in de apotheek dagelijks welkom van 8.00 uur tot en met 17.30 uur. De huisarts begint op maandag tot en met donderdag al om 7.30 uur met zijn spreekuur en is open tot 17.00 uur op vrijdag is de huisarts aanwezig van 8.00 tot 17.00 uur.
Bloedprikken
Om bloed te laten prikken vor de huisarts of specialist moet u tegenwoordig altijd bellen met het volgende nummer 0570-535464 om een afspraak in te plannen. Zonder afspraak wordt er geen bloed geprikt. U kunt op dat nummer aangeven dat u geprikt wilt worden in Wesepe dan planen ze u daar in.
Corona Virus
Vanwege het corona virus is er een aangepast spreekuur.
Houd rekening met de 1,5 meter samenleving.
Bent u verkouden en heeft u verhoging tot 38 graden Celsius.
Kom dan niet naar de praktijk maar blijf thuis, ziek uit en zorg dat u anderen niet besmet. Houdt dus afstand tot mensen.
Worden u klachten erger?
Neemt de koorts toe boven de 38 graden Celsius en heeft u problemen met ademen, benauwd en of veel hoesten. Neem dan telefonisch contact op met de praktijk. Kom niet zomaar langs!
Als u een afspraak heeft met de praktijkverpleegkundige gaat deze gewoon door. Als u klachten heeft belt u zelf natuurlijk even af.
Voor meer vragen bekijk de onderstaande link.
https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden
Medicatie herhaalservice
Wij streven er naar het bestellen van uw medicatie zo gemakkelijk mogelijk te maken.
Met de herhaalservice zorgen wij ervoor dat uw chronische medicatie al voor u klaar staat als u een nieuwe voorraad nodig hebt.
U krijgt van ons een e-mail zodra u de medicatie kan komen ophalen. Dat is het enige wat u nog zelf moet doen, wij zorgen voor de rest.
Wilt u hier gebruik van maken, meldt u dan bij de assistente!
We hebben een speciale vitamine & supplementenlijn. De apothekersassistente vertelt u er graag meer over.
Worden u medicijnen Vergoed?
We hebben een contract met bijna alle zorgverzekeringen. Dit jaar 2024 hebben we alleen geen contract met de Zorg en Zekerheid voor het apotheekdeel. Dit houd in dat u wel gewoon bij ons in de praktijk gezien kan worden door de huisarts en dat deze kosten ook rechtstreeks ...
Lees meer